Meest gestelde vragen over annuleren & retouren.
Stuur een e-mail aan info@tuincentrum.nl onder begeleiding van het TC-ordernummer, je adres gegevens en de reden van de annulering of neem telefonisch contact op met onze klantenservice 085 40 16 555. Wij maken bij een annulering onderscheid tussen levende en niet-levende producten.
Levende producten
Je kan een bestelling met levende producten (planten e.d.) binnen 6 uur na het plaatsen van de bestelling annuleren, tenzij je al een verzendbevestiging hebt ontvangen. Is je bestelling al verzonden? Dan is het niet meer mogelijk je bestelling te annuleren.
Annuleer je binnen 6 uur na het plaatsen van de bestelling dan kunnen wij het bestelproces direct stopzetten. Annuleer je een bestelling met levende producten later dan 6 uur na het plaatsen van jouw bestelling? Dan kan het zijn dat deze bestelling al is ingekocht maar nog niet is uitgeleverd. In dit geval kan de bestelling worden geannuleerd, maar dan worden er wel kosten in rekening gebracht. Deze kosten bedragen 50% van de orderwaarde. Bij levende producten gaat het namelijk om vergankelijke goederen die speciaal voor jou worden ingekocht, beschikbare opslag voor vrij wordt gemaakt, in conditie worden gehouden en waar gepast transport voor wordt geregeld en gepland.
Niet-levende producten
Onder de niet-levende producten, vallen producten zoals tuingereedschap en tuinaarde. Wij verzoeken je een annulering altijd zo snel mogelijk via e-mail aan ons door te geven onder vermelding van het bestelnummer. Bestellingen met niet-levende producten kunnen worden geannuleerd voordat je een verzendbevestiging hebt ontvangen. Heb je al een verzendbevestiging ontvangen dan is de bestelling reeds verwerkt en kan deze niet meer worden geannuleerd.
Bomen
Bomen kunnen tot 1 dag voor levering worden geannuleerd. Hiervoor kunnen annuleringskosten in rekening worden gebracht. De kosten hiervoor zijn per annulering verschillend.
1. Verkeerde bestelling of kapot product ontvangen?
Heb je het verkeerde product ontvangen of is de bestelling niet in goede conditie aangekomen? Stuur onze klantenservice een e-mail met je TC-ordernummer, een schriftelijke toelichting en een foto van de ontvangen product(en). Voor het complete plaatje ontvangen we graag een aantal foto’s die aan de volgende voorwaarden voldoen:
Onze klantenservice medewerkers zullen je e-mail beoordelen en met een gepaste oplossing komen.
2. Niet tevreden over je bestelling?
Hebben we het juiste product in goede staat geleverd, maar ben je toch niet helemaal tevreden? Ook dan is het uiteraard mogelijk je bestelling retour te sturen. Hierbij maken wij onderscheid tussen levende en niet-levende producten.
Levende producten
Meld goederen zoals planten en bomen binnen 2 dagen na ontvangst per e-mail aan voor retour bij onze klantenservice.
Niet-levende producten
Hierbij moet je denken aan producten zoals bijvoorbeeld een plantenbak of tuinaarde. Maak binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling een melding van je retour bij onze klantenservice.
Let op:Levende producten worden uitgesloten van het herroepingsrecht van 14 dagen aangezien deze producten kunnen verouderen of in kwaliteit achteruit kunnen gaan in de periode van bezorgen en retourneren. Daarom is het belangrijk je retour zo snel mogelijk bij ons te melden. Pak levende goederen direct na ontvangst uit en voorzie ze van voldoende licht en water om ze in goede conditie te houden. Producten die verpot of aangeplant zijn, kunnen bij ons niet meer worden geretourneerd.
Retourkosten
De retourkosten komen voor rekening van de consument wanneer Tuincentrum.nl de juiste producten van goede kwaliteit heeft verzonden, ondanks eventuele vertraging door de transporteur. Is dit niet het geval? Dan komen de retourkosten voor rekening van Tuincentrum.nl. Het verschuldigde bedrag wordt teruggestort via de door jou gekozen betaalmethode binnen de wettelijke termijn van 14 dagen.
Retourkosten postpakket
Voor de retourzending van een postpakket ontvang je van onze klantenservice een retourlabel via het bij ons bekende e-mailadres. Deze pakketverzending kost €7,99 per pakket tenzij anders is overeengekomen met onze klantenservice. Het retourlabel voor levende producten dient binnen 2 dagen na ontvangst per e-mail gebruikt te worden. Het retourlabel voor niet-levende producten dient binnen 14 dagen na ontvangst per e-mail gebruikt te worden. Als deze termijnen zijn verstreken komt het retourlabel te vervallen.
Retourkosten palletlevering
Onze klantenservice helpt je graag verder met retourneren van een palletlevering. Het ophaal moment wordt ingepland in overleg met onze transporteur. De kosten voor deze retour palletlevering zijn €75,- per pallet tenzij anders is overeengekomen met onze klantenservice.
Verpakking
Zowel voor levende als niet-levende goederen geldt dat je de retourzending in originele staat, zoals ontvangen en goed verpakt, retour stuurt. Wij adviseren je te allen tijde om de doos of de pallet en dergelijk verpakkingsmateriaal, te bewaren. Wanneer de bestelling geretourneerd moet worden kan je de doos of pallet hergebruiken wanneer deze nog bruikbaar zijn. Op die manier werken wij samen aan een duurzaam retourproces.
3. Hoe retourneer ik mijn boom?
Is de boom bij levering niet in goede staat en is herstel niet meer mogelijk? Dan kan je er voor kiezen om bij levering de boom niet aan te nemen. De boom wordt dan retour genomen en je betaalt geen retourkosten. Zorg er wel voor dat je onze klantenservice hier zo snel mogelijk van op de hoogte brengt. Een aantal afgebroken takjes zijn soms onoverkomelijk en vallen niet onder onherstelbare schade.
Valt het niet direct op dat de boom is beschadigd? Dan kan je tot 14 dagen na bezorging je bestelling gratis retourneren. Let op: dit kan alleen wanneer de boom nog niet is geplant. Stuur onze klantenservice een e-mail met je TC-ordernummer, een toelichting en een foto van de boom. Onze klantenservice neemt dan jouw retour melding in behandeling. Voor het complete plaatje ontvangen we graag een korte schriftelijke toelichting met een aantal foto’s die aan de volgende voorwaarden voldoen:
Voldoet je boom niet aan je verwachting en heb je hem nog niet aangeplant? Neem contact met ons op. Dan zoeken we samen naar een oplossing en bekijken we of er retourkosten in rekening worden gebracht.