Voor direct antwoord op al je vragen en (plant)advies kun je telefonisch contact met ons opnemen via het algemene telefoonnummer: 085 40 16 555. Toets 2 om één van onze experts te spreken. Of stuur je vraag per e-mail aan info@tuincentrum.nl en onze deskundige medewerkers helpen je graag verder.
Onze specialisten staan van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00 klaar om jouw vragen te beantwoorden.
Bij Tuincentrum.nl kan je snel en eenvoudig alles online bestellen. Het is ook mogelijk je bestelling telefonisch of per e-mail te plaatsen door contact op te nemen met onze klantenservice.
Voor het plaatsen van je bestelling kun je telefonisch contact opnemen met telefoonnummer: 085 40 16 555 of stuur je bestelling naar info@tuincentrum.nl. Vermeld in je e-mail de volgende informatie:
Nee helaas, we hebben geen winkel. Onze planten en toebehoren worden direct vanaf de leverancier bij jou thuis geleverd.
Wij bezorgen aan huis in Nederland en België.
Onze pakketten worden via PostNL van dinsdag tot en met zaterdag geleverd naar adressen in Nederland én België. Pallets worden bezorgd via De Rooy Transport. De Rooy Transport bezorgd op adressen in Nederland, België en Duitsland van dinsdag tot en met vrijdag.
Onze bezorgkosten bedragen €7,99 voor adressen in Nederland en België. Vanaf 100 euro wordt er gratis bezorgd, maar voor tuinhout, bestrating of graszoden gelden bezorgtoeslagen.
* Waddeneilanden toeslag Nederland
Voor bestellingen met levering naar de waddeneilanden met een totaalgewicht van meer dan 30 kg of groter dan 125 cm hanteren wij de transportkosten van een Waddeneilanden transporteur. Deze transportkosten berekenen wij door naar de klant door middel van een nacalculatie. Dit doen we altijd in overleg met de klant.
Wij bezorgen aan huis van dinsdag tot en met zaterdag. Meer informatie over de verzend- en levertermijn van onze planten en tuinproducten kan je terugvinden op onze productpagina’s of in de winkelwagen tijdens het plaatsen van je bestelling.
Het is zeker mogelijk om een bestelling bij Tuincentrum.nl in Boskoop (Halve raak 101 b) af te halen. Kies tijdens het bestellen voor afhalen. De eventuele bezorgkosten vervallen en je krijgt een mail zodra je bestelling klaar staat. Graszoden, bomen, grind, cactussen, sedumdaken, kunstgras en tuinhout zijn uitgezonderd van afhalen omdat deze van een andere locatie komen.
Je online bestelling kan je veilig en betrouwbaar betalen via iDeal, Klarna, Paypal, Creditcard (Mastercard/ Visa), Apple Pay, Bancontact of via een handmatige overboeking na ontvangst van de bestelbevestiging. Bij het maken van je bestelling kan je de voor jou gewenste betaalwijze selecteren.
Stuur een e-mail aan info@tuincentrum.nl onder begeleiding van het TC-ordernummer, je adres gegevens en de reden van de annulering of neem telefonisch contact op met onze klantenservice via 085 40 16 555. Wij maken bij een annulering onderscheid tussen levende en niet-levende producten.
Levende producten
Je kan een bestelling met levende producten (planten, bomen e.d.) binnen 6 uur na het plaatsen van de bestelling annuleren, tenzij je al een verzendbevestiging hebt ontvangen. Is je bestelling al verzonden? Dan is het niet meer mogelijk je bestelling te annuleren.
Niet-levende producten
Onder de niet-levende producten vallen producten zoals plantenbakken, tuingereedschap en tuinaarde. Wij verzoeken je een annulering altijd zo snel mogelijk via e-mail aan ons door te geven onder vermelding van je TC-ordernummer. Bestellingen met niet-levende producten kunnen worden geannuleerd voordat je een verzendbevestiging hebt ontvangen. Heb je al een verzendbevestiging ontvangen dan is de bestelling reeds verwerkt en kan deze niet meer worden geannuleerd.
Hebben we het juiste product in goede staat geleverd, maar ben je toch niet helemaal tevreden? Ook dan is het uiteraard mogelijk je bestelling retour te sturen. Wel worden in dit geval retourkosten in rekening gebracht. Stuur onze klantenservice een e-mail (info@tuincentrum.nl) met je TC-ordernummer, een schriftelijke toelichting en een foto van het product dat je wenst te retourneren. Onze klantenservice medewerkers zullen je e-mail in behandeling nemen en je verder helpen met je retourmelding. De foto’s dienen aan de volgende voorwaarden te voldoen:
Houd er rekening mee dat bij een retourmelding onderscheid wordt gemaakt tussen levende en niet-levende producten.
Levende producten
Meld goederen zoals planten en bomen binnen 2 dagen na ontvangst per e-mail aan voor retour bij onze klantenservice.
LET OP: Levende producten worden uitgesloten van het herroepingsrecht van 14 dagen aangezien deze producten kunnen verouderen of in kwaliteit achteruit kunnen gaan in de periode van bezorgen en retourneren.
Niet-levende producten
Meld niet-levende goederen zoals bijvoorbeeld een plantenbak of tuinaarde binnen 14 dagen na ontvangst per e-mail aan voor retour bij onze klantenservice.
Is je bestelling kapot of verkeerd geleverd en wens je deze te retourneren, laat dit dan direct/zo snel mogelijk na ontvangst aan ons weten.
Voor het retourneren van je bestelling worden onderstaande retourkosten gerekend:
Postpakketten: €7,99 per pakket. Dit pakket dien je zelf naar een PostNL punt te brengen en daar wordt het retourlabel voor je aangemaakt. Jouw retour zal vervolgens binnen enkele dagen door ons worden ontvangen.
Palletlevering: €75,- per pallet, tenzij anders overeengekomen met onze klantenservice. Hiervoor wordt een ophaalopdracht ingepland.
Wil je een postpakket retourneren houd dan rekening met de onderstaande retour termijnen voor levende en niet-levende producten:
Postpakket retourneren
Om jouw post pakket te retourneren, dien je zelf een retourlabel aan te maken bij een pakketpunt. De kosten hiervan zijn voor eigen rekening.
Palletlevering retourneren
Gaat het om het retourneren van een palletlevering, dan wordt door onze klantenservice een ophaalopdracht aangevraagd bij de transporteur. Nadat wij de ophaalopdracht hebben doorgegeven, duurt het doorgaans 1 tot 2 werkdagen voordat de pallet bij jou wordt opgehaald. Houd er rekening mee dat dit in België iets langer kan duren.
Vervolgens ontvang je net zoals bij de levering een e-mail met een Track & Trace link om een tijdsindicatie te ontvangen wanneer de chauffeur bij jou de pallet komt ophalen. Houd er rekening mee dat een specifieke tijdsindicatie zich gedurende de dag kan updaten.
LET OP: het kan voorkomen dat jouw bestelling met een pallet is geleverd maar dat hier slechts één of een paar goederen van retour gestuurd hoeven te worden. Stem in dit geval met onze klantenservice af of het desbetreffende product via een postpakket retour gestuurd kan worden.
Met betrekking tot garantie maken wij een onderscheid tussen levende en niet-levende producten.
Alle levende producten (planten e.d.) vallen bij ons onder de garantieregeling ‘PlantGarant’:
De fabrieksgarantie geldt voor onze niet-levende producten (o.a. waterornamenten en vuurschalen). Hierbij kunnen de garantievoorwaarden per productgroep verschillen. Meer informatie vind je op onze contactpagina onder Garantie of je kunt hiervoor te allen tijde terecht bij onze klantenservice.
Je kunt je klacht of feedback over onze dienstverlening of een geleverd product melden via e-mail aan info@tuincentrum.nl. Vermeld hierbij je naam, adresgegevens en TC-ordernummer. Onze klantenservice medewerkers nemen jouw klacht in behandeling om deze vervolgens naar alle tevredenheid op te lossen.
Of neem telefonisch (085 40 16 555) contact op met onze klantenservice medewerkers. Houd je TC-ordernummer bij de hand. Onze klantenservice gaat samen met jou op zoek naar een passende oplossing.
Voldoet een van de geleverde producten niet aan je wensen?
Stuur foto’s van de desbetreffende product(en) waar je klacht over gaat. Zijn niet alle producten uit de bestelling geleverd? Graag ontvangen we dan foto’s van de producten die wel geleverd zijn. Voor het complete plaatje ontvangen we een korte schriftelijke toelichting met een aantal foto’s die aan de volgende voorwaarden voldoen: